עיצוב בחדר הרחצה

המקום שבו פותחים וסוגרים את היום, ונחשב למקום המפלט לרגעים קטנים של שקט ורוגע (אפילו אם מדובר בכמה דקות בודדות). עיצוב חדר האמבטיה זה מה שיקבע וישפיע על איכות החוויה שלנו בחלל, אז למה שלא נהפוך אותו לנעים ומרגיע?

גם אם לא נכנסים לשיפוץ כללי של כל חדר האמבטיה הכולל צנרת, הנה כמה שדרוגים לא גדולים במיוחד שיחוללו אצלכם מהפך באמבטיה.

 

נתחיל בקירות

החיפויים הם אלו שנותנים את החזות האסתטית לחלל והם נועדו לשמור על הקירות והרצפה לאורך זמן. בכל זאת מדובר בחלל יחסית קטן עם הרבה לחות ויש בחדר הזה גם שימוש בחומרי ניקוי חזקים. לכן חשוב שהחיפויים יהיו אמידים, מתאימים ויוכלו למנוע היווצרות עובשים.

 

אין צורך לכסות באריחים את כל הקירות בחדר, זה אומנם קלאסי אך קצת מיושן ופחות מודרני. יש היום טכניקות לחיפוי קיר חדשניות יותר באמצעות טייחים וצבעים מיוחדים לחדרי אמבטיה אשר נותנים מראה צעיר, קליל, ורענן.

 

שחקן נוסף שנכנס לקטיגורית החיפויים הוא הקוריאןן – אלו משטחים מחומר אנטי בקטריאלי אשר לא סופג נוזלים וקל מאוד לניקוי. הם מודבקים על הקירות ללא תפרים, בדבק מיוחד ונראים כמשטח אחיד. הקוריאן מגיע במגוון רחב של צבעים, דגמים והדפסים וברמות שקיפות שונות.

 

חיפויי קיר מגיעים במגוון צבעים ודוגמאות. כרמית גורש - עיצוב ואדריכלות פנים, צילום- אור מני.

 

חיפויי קיר בצבעים וטייחים מיוחדים, עושים אווירה רגועה ונעימה.  כרמית גורש - עיצוב ואדריכלות פנים, צילום- אור מני.

 

אם בכל זאת בחרתם להוסיף חיפוי קרמיקה מומלץ שיהיה רק באזור האמבטיה/מקלחון וקצת מעל הכיור. אריחי הקרמיקה של היום הם מעוצבים ויש אין ספור דוגמאות בגדלים וצבעים שונים.

 

 

על רצפה

כשבוחרים ריצוף חשוב לוודא שהוא מותאם לחדר רחצה ומונע החלקה. החומר הנפוץ ביותר היום הוא גרניט פורצלן. זה ריצוף חזק ועמיד לאורך זמן, דורש תחזוקה מינימלית ופשוטה והוא מגיע באין ספור דוגמאות, צבעים וגדלים.

גם פרקט ניתן להכניס היום לחדר הרחצה, יש מגוון של פרקטים עמידים למים שיכולים להשתלב בצורה מצויינת. 

 

טיפ חשוב  - בחדרי אמבטיה קטנים שימוש בגוונים הבהירים ובאריחים גדולים ייצור תחושה מרווחת יותר. גם מומלץ תמיד להזמין יותר אריחים ממה שצריך ולשמור את היתרה גם אחרי סיום העבודה, תמיד טוב שיהיה לכם אריחים זהים לכל מקרה בעתיד.

 

הריצוף צריך להיות מותאם לחדרים רטובים ורצוי שיהיה "אנטי סליפ" למניעה החלקה. כרמית גורש - עיצוב ואדריכלות פנים, צילום- אור מני.

 

 

אסלות וכיורים 

גם האסלות עברו מהפכה עיצובית בשנים האחרונות והפכו לחלק בלתי נפרד מעיצוב הבית.

 

המבוקשות ביותר היום הן אסלות תלויות עם צנרת סמויה בקיר, ויש מגוון רחב של עיצובים ודוגמאות לבחירה.

אם בחרתם לא להשקיע באסלה חדשה גם החלפת קרש האסלה לאחד חדש נקי ומעוצב יכולה לתרום ולשנות הרבה.

 

אסלה תלויה וכיור על משטח וארון הם הטרנדים המבוקשים של חדרי אמבטיה מעוצבים. כרמית גורש - עיצוב ואדריכלות פנים, צילום- אור מני.

 

אם יש לכם כיור על רגל ואתם לא רוצים להיכנס להוצאות של החלפת כיור אפשר להוסיף ארון המולבש מתחת על הרגל ומסתיר את הצנרת. יש ארונות מודולריים במגוון רחב של סגנונות ובמחירים סבירים לחלוטין בכל הרשתות.

 

כמובן שאם יש לכם אפשרות ומספיק מקום לכיור רחב וגדול זה הרבה יותר נוח, וכיור שיושב על משטח עם ארון או מדפים משולבים מתחת זה פרקטי מאוד.

 

טיפ חשוב - מעל הכיור חייבים מראה! זה אלמנט הכרחי בחדר האמבטיה, היא משדרגת באופן משמעותי את האווירה וככל שהמראה תהיה גדולה יותר היא תיצור גם תחושה של חלל גדול יותר.

 

 

התאורה

ככל שהתאורה תהיה חזקה יהיה נעים יותר. מומלץ להתקין מנורה צמודת תקרה עם זכוכית חלבית אשר תפזר את האור בחלל החדר בצורה אחידה, מעל המראה רצוי להוסיף  גופי תאורה עם נורת הלוגן או ליבון אשר מאירות בצורה טובה את הפנים בשעת גילוח או האיפור.

 

ליצירת אווירה רומנטית תמיד אפשר להוסיף נרות.

 

מתקנים ואביזרים נלווים

אם אמרנו שצבעים בהירים יתנו תחושה של חלל נקי וגדול כשמדובר בקירות וברצפה, האביזרים הנלווים הם בדיוק המקום שבו תוכלו להוסיף קצת צבע לחימום האווירה, נתינת אופי ושדרוג המראה הכללי של חדר האמבטיה.

 

וילון אמבט, שטיח רך ומפנק, מגבות, מתקן נייר טואלט, מעמד למברשות שיניים, מתלים, סל כביסה, אפילו מכסים לחורי הביוב שיש היום מעוצבים וצבעוניים וכד'.

 

נגיעות צבע באמצעות אביזרים נלווים ישדרגו, יחממו ויתנו אופי לחדר הרחצה.  כרמית גורש - עיצוב ואדריכלות פנים, צילום- אור מני.

 

אין צורך לפחד להכניס טקסטיל, למרות שמדובר בחלל רטוב ולח, יש בדים עמידים המתייבשים וניתנים לניקוי במהירות. והכי כייף שאפשר להחליף אותם בקלות כשמתחשק להתחדש.

 

כמובן שהטיפ הכי פשוט וחשוב  - כשחדר האמבטיה נקי, מסודר ומריח טוב זה תמיד הרבה יותר נעים ומרגיע.